Вантажні автомобілі Dongfeng (Донгфенг) опціонально оснащуються однією з двох варіантів коробок передач, кожна з яких «закріплена» за своїм двигуном. У випадку з Cummins ISLe – це добре відома на пострадянському просторі КПП Fast Gear, що випускається спільним підприємством Eaton і китайської корпорації Shaanxi Fast Gear Co., Ltd. Це СП було створено в 2004 році і Eaton отримала в ньому контрольний пакет 55% акцій. При цьому хоча договір і був підписаний в 2004 році, співпраця між двома компаніями з виробництва ліцензійних коробок передач йшла вже з 1985 року. Сьогодні Shaanxi Fast Gear є найбільшим виробником КПП для вантажних автомобілів, як в Китаї, так і в усьому світі.

Коробки перемикання передач Fast Gear встановлюються на такі марки автомобілів, як DONGFENG, HOWO, SHAANXI, SHACMAN, FOTON, FAW, BAW, JAC, YUTONG, HANIA, SINOTRUK, а також на багато інших автомобілів по всьому світу, в тому числі МАЗ, КАМАЗ , УРАЛ, ПАЗ, а також наш рідний КРАЗ.

Особливості конструкції коробки перемикання передач Fast Gear

Особливість конструкції КПП Fast Gear – два розташованих горизонтально проміжних вала, завдяки чому потужність направляється двома потоками, підшипники і зубчасте зачеплення шестерень менш навантажені. Замість голчастих підшипників у шестерень – бронзові втулки, що робить коробку нечутливою до «масляного голодування».

Вантажні автомобілі Dongfeng оснащуються сучасною, повністю синхронізованою 12-ти ступінчастою КПП, в якій шість ступенів плюс два діапазони забезпечує демультіплікатор. Саме така модель Fast Gear 12JS 180T встановлена сьогодні на тривісних самоскидах DFH 3330 A80 і чотиривісних самоскидах DFH 3440 A80, які постачаються на український ринок. У неї перша «стартова» передача має число 15,53, друга передача – 12,08, а вища передача, дванадцята – пряма, з «одиницею». Таким чином, по підбору чисел коробка 12JS 180T близька до другої використовуваної Dongfeng Trucks коробки ZF Ecosplit 16S 2230TD з діапазоном чисел від 16,41 до 1,00 і розрахована на крутний момент двигуна 1800 Н. м. Вона має хороший запас по моменту, тому надійно і ефективно працює з моторами 340 к.с. / 1480 Н.М та 380 к.с. / тисячу шістсот вісімдесят дві Н.м. І якщо раніше водії часто нарікали на відсутність у «китайців» синхронізаторів і складність перемикання передач, то з появою КПП Fast Gear 12JS 180T і ця претензія вже в минулому.

На самоскидах Dongfeng використовується однодискове фрагментарне зчеплення Sachs F 430 з діаметром веденого диска 430 мм. До ранніх моделях китайських самоскидів була ще одна претензія через нижнє розташування пневмопідсилювача в гідроприводі зчеплення, його поршень від налиплого бруду втрачав рухливість, ушкоджувалися чохли і ПГУ швидко ставав негерметичних. Через це «згорав» ведений диск зчеплення. У моделі Fast Gear 12JS 180T пневмопідсилювач перенесли нагору, захистивши його від дорожнього бруду та пошкоджень. Також якщо раніше на багатьох європейських і китайських самоскидах, між коробкою і першим ведучим мостом ставили карданний вал з підвісним підшипником, то на моделях Dongfeng DFH3330A80 і DFH3440A80 підвісну опору ліквідували і застосували більш надійний кардан.

Провідні мости, що застосовуються на важких самоскидах Донгфенг – це також «дітище» спільного підприємства Dongfeng Dana Axle, створеного в 2010 році і є на сьогоднішній день одним з найбільших виробників ведучих мостів у світі. З мостами Dana працюють Ford, Volvo, General Motors, Dodge, Jeep, Nissan, Chrysler, Toyota, Caterpillar, Hyundai та інші виробники вантажних і легкових автомобілів, спецтехніки.

У мостах Dana, що застосовуються на самоскидах Dongfeng, редуктор середнього моста зроблений прохідним. На весь автомобіль два кардана, є блокування міжосьових і міжколісних диференціалів, головна передача рознесена – зі ступичними планетарними редукторами. Такі мости оптимальні для самоскидів: вони дозволяють зменшити навантаження на півосі крутний момент, збільшити дорожній просвіт під картерами до 350 мм і вище. Передавальне число редуктора 5,92 і підібрано воно, як стверджує виробник, для оптимізації витрат палива і максимально широкого діапазону застосування машин, як на дорогах загального користування, в складі автопоїздів, так і для роботи в кар’єрі.