На відміну від інших китайських автовиробників компанія Dongfeng Motor має власне виробництво дизельних двигунів для всього модельного ряду вантажівок. При цьому за основу беруться мотори відомих світових брендів, які добре себе зарекомендували. Так, наприклад, на важкі вантажівки Dongfeng, що поставляються в Україну, встановлюються мотори Cummins. Вони примітні тим, що сьогодні кожен десятий вироблений в світі дизельний двигун носить саме це горде ім’я.

Dongfeng Cummins Engine Company (DCEC) – це спільне підприємство, засноване гігантами Cummins і DongFeng в червні 1996 року і перша компанія по виробництву двигунів Cummins за межами США.

Види двигунів Cummins

Двигуни, зібрані на виробництві Cummins в Китаї, широко застосовуються не тільки в легких, середніх і важких вантажівках, автобусах, в будівельній та сільськогосподарській техніці, але також і в комплектації морського основного і допоміжного обладнання, генераторів і т.п. У Китаї виробляються двигуни Камминз B, C, D / L серії, ISDE, Айл, ШСЗ із серії «повний електронний контроль». Серія В на природному газі, серія D – морський генератор, а також двигуни об’ємом 3.9L, 4.5L, 5.9L, 6.7L, 8.3L, 8.9L, 13L, потужністю 125-545 HP. У числі споживачів цих двигунів – компанії Paccar, Freightliner, Volvo, DAF, Dongfeng, КАМАЗ і ін.

Особливості двигунів Cummins ISL

На вантажівки Dongfeng (Донгфенг) для українського ринку встановлюється класичний «великий» двигун Cummins ISLe об’ємом 8,9 л і розмірністю 114 на 144,5 мм, який має чавунні блок і головку, «мокрі» легкоз’ємні гільзи циліндрів, з надійною центрівкой гільз по верхньому і нижньому поясам. Завдяки гільзуванням блоку, цей дизель може витримувати незліченні капремонти. Тут застосований надійний сталевий кований коленвал c чотирма ремонтними розмірами для перешліфування. Відсутність гідрокомпенсаторів та електронного врядування ТНВД; управління подачею палива повністю механічне, за рахунок чого полегшується запуск двигуна в холодну пору року, а також спрощується обслуговування і ремонт. Періодичність регулювання клапанів – один раз на 240 тисяч кілометрів.

Застосовуються прокладки головки блоку двох видів: металоасбестова, з інтегрованими ущільненнями водяних каналів, або повністю металева, складальна, ще більш надійна. Також в залежності від настройки потужності застосовуються поршні двох видів: звичайні алюмінієві поршні з залитою вставкою під верхнє кільце, або складові поршні з цільним днищем і бобишками, що дає мінімальний знос канавки під верхнє поршневе кільце і робить силову схему поршня набагато жорсткішою і надійнішою. Конструктивно спідниця з’єднується з днищем і бобишками поршневим пальцем, що робить цю деталь міцною і довговічною. Порожнина і днище поршня охолоджуються струменем масла спільно з подачею охолодженого в інтеркулері повітря, що зменшує теплонапругу днища поршня, камери згоряння, верхнього пояса гільзи і прокладки головки блоку.

Cистема мастила і очищення масла двигунів Cummins

В масляному двосекційному фільтрі постійно працюють обидві секції, і повнопотокова, і байпасна. Вони поділяють потік в пропорції приблизно 85% і 15%, при цьому дисперсність очищення повнопотокової секції близько 25 мкм, а байпасної – 10 мкм. У разі якщо фільтр засмічується, спрацьовує перепускний клапан і брудне масло проходить в головну масляну магістраль. Така конструкція фільтра підвищує ресурс підшипників і шийок коленвала.

Застосовувані моторні масла повинні відповідати стандартам АСЕА Е 5, Е 7, API CH4, CI4, CES 20071, CES 20072, CES 20076, CES 20077, CES 20078. Інтервали заміни масел від 10 до 60 тисяч кілометрів, в залежності від умов експлуатації та утримання сірки в дизельному паливі. При цьому ресурс мотора становить до мільйона кілометрів, на самоскидах та іншій техніці, що працює в важких умовах – понад 650 тисяч кілометрів.

Паливна система двигунів Cummins ISL

На двигунах серії Cummins ISL використовують паливну систему з електронним управлінням Common Rail і уприскуванням трьома порціями під тиском 1600 бар. За відповідності нормам Євро-5 використовується система нейтралізації SCR з водним розчином сечовини AdBlue. При цьому відсутність рециркуляції і фільтр сажі (на відміну від EGR) дозволяє знизити вимоги до вмісту сірки в паливі і застосовуваних моторних мастил.

Існує кілька налаштувань програмного забезпечення електронного управління двигуном ISL, серед тих, що поставляються на український ринок, в основному використовуються дві: 340 к.с. (1480 Н.М крутного моменту) і 380 к.с. (1682 Н.М. крутного моменту) при 1400 об / хв і вазі мотора 708 кг.

Двигун Renault dCi11

Крім двигунів Cummins на заводі Донгфенг випускається і ліцензійний мотор Renault dCi11 об’ємом 11,1 л також з рядом налаштувань по потужності і моменту. Саме цей мотор відомий також на пострадянському просторі під маркою ЯМЗ-650 і випускається «Групою ГАЗ». Але при цьому в силу складності і високій технологічності виробництва, лиття блоку циліндрів і головки закуповуються саме у Dongfeng Motor.

В даний час китайський виробник розглядає можливість установки саме цього двигуна на важкі вантажівки Dongfeng Trucks, що поставляються на європейські ринки.

Китайці вважають «французький мотор» дуже перспективним з огляду на своїх цікавих технічних характеристик.

Якщо за потужністю його можна порівняти з Cummins ISL та іншими відомими аналогами, то крутний момент у dCi11 вище – 1870 н.м в порівнянні з 1700 Н.м у ISL. Завдяки збільшеному на два літри робочого об’єму ці характеристики досягаються при менших на 200-300 оборотах на хвилину, що робить цей двигун одним з найекономічніших в своєму класі.